جمعی از کاربران اپراتور اول کشور بر این باورند که طی ماه‌های گذشته رقم قبض‌های آنها نسبت به گذشته افزایش قابل توجهی داشته است اما در این باره مدیر عامل همراه اول تاکید دارد که قبض‌ها با همان نرخ ۱۰ سال پیش صادر می‌شوند.

وحید صدوقی در این باره اظهار کرد:‌ با وجود این که ۱۸ فروردین ماه امسال سازمان تنظیم مقررات ارتباطات این گونه تدوین کرد که از این پس نرخ مکالمات بین شهری همراه اول به شکل فلت درآید و یکسان شود و هزینه جابه جایی از آن حذف شود، ما از ۱۵ مرداد به یکسان سازی تعرفه‌ها اقدام کردیم و بر این اساس هزینه‌های مربوط به جابه‌جایی حذف شد اما پس از آن وزارت ارتباطات این گونه اعلام کرد که تعرفه‌های ارتباطی نباید افزایشی داشته باشند.
وی ادامه داد:‌ به این ترتیب از تاریخ ۲۵ مردادماه به ما اعلام شد که باید نرخ مکالمات به نرخ قبلی بازگردد. اما ما در تاریخ ۵ مهر ماه موفق به بازگشت این تعرفه‌ها شدیم و به همین دلیل از بازه زمانی ۱۵ مرداد تا ۵ مهرماه قبض‌ها براساس تعرفه‌های جدید صادر شد و بر همین اساس اگر هزینه مشترک در میان دوره بیش از ۸۰ درصد مبلغ ودیعه او می‌شد این موضوع اطلاع داده می‌شد.
صدوقی با تاکید بر این‌که از پنجم مهرماه به طور مجدد تعرفه‌های تلفن همراه به نرخ قبلی که همان نرخ ۱۰ سال پیش بوده بازگشته اظهار کرد: در دوره‌ای که تفاوت تعرفه‌ها وجود داشت برخی مشترکان که مصرف بالایی داشتند قبض‌هایی نسبت به بالاتر از گذشته دریافت کردند.
وی خاطرنشان کرد: در این میان افرادی که هزینه مکالمات شهری آن‌ها بیشتر بود حدود ۲۵ تا ۲۶ درصد افزایش را در قبض‌های خود تجربه می کردند اما به طور میانگین در کل کشور افزایش تعرفه حدود ۱۱ درصد بوده است.
اما مدیر عامل همراه اول در پاسخ به این سوال که با وجود تاکید اپراتور اول مبنی بر بازگشت تعرفه‌ها به حالت قبلی چگونه است که بسیاری از کاربران از افزایش هزینه‌های قبض‌های خود گلایه دارند، تصریح کرد: وقتی ده‌ها بار از رسانه‌های مختلف اعلام می‌شود که هزینه‌ها افزایش یافته و همراه اول نباید گران فروشی کند، این موضوع به کاربران ما نیز تلقین می‌شود اما من بار دیگر تاکید می کنم که ما نرخ مکالمه و پیام کوتاه را هیچ تغییری نداده‌ایم.
وی در عین حال یادآور شد: با این وجود نرخ رومینگ نسبت به گذشته افزایش یافته و شرکت ارتباطات زیرساخت براساس افزایش نرخ ارز اقدام به افزایش تعرفه مکالمات بین الملل کرده است که این موضوع ارتباط مستقیمی با همراه اول ندارد.
صدوقی همچنین عنوان کرد:‌ علاوه بر این به این نکته باید توجه داشت که با ارتقای کیفیت شبکه مشترکین بیشتر از شبکه همراه اول استفاده می کنند و با توجه به پایین بودن تعرفه‌هایی که طی ۱۰ سال گذشته ثابت مانده، مشترکان استفاده بیشتری از خطوط خود دارند.
وی درعین حال یادآور شد: بحث تغییر تعرفه‌ها و بازگشت تعرفه‌ها به حالت قبلی به نوعی مصادف با شهریورماه شده و از آنجا که شهریورماه اوج دوره مسافرت‌ها است، اغلب در ماه‌های شهریور و اسفند میزان تماس تلفنی مردم افزایش پیدا می کند که در آن دوره نرخ فلت برای تماس‌ها در نظر گرفته می‌شد اما پس از بازگشت تعرفه‌ها به حالت قبل این تعرفه نیز دچار تغییر می‌شد. SNN